"ותגיענו למחוז חפצנו לחיים"

דבורה גינזבורג Comments Off on "ותגיענו למחוז חפצנו לחיים"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני אחת עשרה שכל שלמה כץ את בנו בן השלוש בתאונת דרכים מחרידה בשכונת רמת שלמה בירושלים: "שמואל ירד מההסעה, הדלת נסגרה על המעיל שלו והרכב המשיך לנסוע יחד איתו". מאז האסון הוא מתעל את הכאב לעשייה ופועל לשנות את תרבות הנהיגה בישראל

 

אחת העמותות הפעילות במגזר החרדי ומחוצה לו בנושא הבטיחות בדרכים היא עמותת "חפצנו לחיים" אותה הקים שלמה כץ, אברך חרדי תושב שכונת רמת שלמה בירושלים.

אחת עשרה שנים חלפו מאז אותו יום מר ונמהר בו איבד את בנו בכורו בתאונה מחרידה שאירעה בשעה שהבן, שהיה רק בן שלוש, חזר מהלימודים. "שמואל ירד מההסעה, הדלת נסגרה על המעיל שלו והרכב המשיך לנסוע יחד איתו". מתאר שלמה בקצרה את האירוע המזעזע, בראיון קצר לאתר קול חי בראיון לרגל יום הבטיחות בדרכים.

במהלך השבעה גילו בני המשפחה את גדולתו של בנם שלמרות גילו הפעוט הצליח לשאת חן עיני רבים "אנשים באו וסיפרו עליו סיפורים שמי ששמע אותם לא האמין שמדובר בילד בן שלוש, זה נשמע כמו שמספרים על גדולי התורה בינקותם. בדיעבד הבנתי שהנשמה הגדולה שלו בכלל לא הייתה שייכת לפה".

מאז, הוא מספר, אירעו מספר תאונות דומות בבירה במהלכן מצאו את מותם ילדים נוספים ל"ע. שלמה ליווה את המשפחות השכולות באבלן והעניק להם מניסיונו המר. "חלק ממה שאנחנו עושים בארגון זה לתת תמיכה למשפחות שנפגעו ולצערנו אני מכיר כמה משפחות כאלה ממש מקרוב".

כץ, שהיה בעת האסון מחנך, התחיל בקטן והקדיש לנושא יום אחד בשבוע. בהדרגה התרחבה הפעילות וכיום הוא פעיל בנושא במשרה מלאה. "אנחנו עובדים היום עם 90 עיריות בארץ ומעבירים פעילויות בנושא הבטיחות בדרכים והגברת המודעות לזהירות בדרך. כשהתחלתי את הפעילות, הפער בין הרצוי למצוי היה ענק, אבל מאז התרחש מהפך אמיתי במודעות של הציבור לבטיחות, גם החרדי וגם החילוני. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והיום הפעילות חוצה מגזרים".

הארגון "חפצנו לחיים", ששמו נגזר מתוך המילים של תפילת הדרך "ותגיענו למחוז חפצנו לחיים לשמחה ולשלום.." קיבלה גם את אישורם של גדולי ישראל "כשקרה האסון רציתי לפעול והלכתי לגדולי ישראל לקבל את אישורם. הרבנים ממש דחפו אותי לזה והיום יש לארגון וועדת רבנים, גדולי ישראל בראשם הרב אלישיב זצ"ל הרב שטיינמן והרב עובדיה חתמו על נחיצות הפעילות. רבה של רחובות הרב שמחה הכהן קוק הוא נשיא הארגון ונרתם לנושא בכל נפשו".

 

מתוך קמפיין לעידוד המודעות בשיתוף משרד הפרסום 'מנטה'

 

תמונה ראשית: שלמה כ"ץ, מייסד חפצנו לחיים בפגישה עם ועד רבני זה"ב של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. (צילום: חגי לפלר מתוך תר הרשות)



0 תגובות